Bästa shoppingen???

Läs mer om de sevärdheter som finns i London, såsom Big Ben, London Eye och en mängd andra sevärdheter.

Bästa shoppingen???

Inläggav Duckie tor 03 jul 2008, 11:04

HJÄLP!!! Jag ska åka till London för första gången och är väldigt modeintresserad. Vart hittar man den bästa shoppingen??? Finns det speciella shoppinggator??? Vilka butiker/affärer är värda ett besök???? Finns det marknader där man kan göra bra fynd?? Man vill ju inte missa ngt när man väl är i London....
Duckie

Re: Bästa shoppingen???

Inläggav Piluttadig tor 10 jul 2008, 11:18

Shopping i London är helt fantastiskt! Det finns så himla mycket, bara man lyckas hitta det. Det kan ta ett tag innan man lyckas klura ut vart de där speciella guldkornen finns.

Harrods får man bara inte missa, men det visste du säkert redan! Det är dyrt och exklusivt, men ganska skoj att gå och titta där.
Annars kan jag rekommendera High Street. Det brukar visserligen vara sjukt mycket folk, så det gäller att ha tålamod där. Har man inte tillräckligt med tålamod kan man alltid bege sig utanför stan och besöka de lite mindre köpcentrumen...

Oxford Street är också en väldigt bra shoppinggatan där man kan ta kål på ett ANTAL timmar.

Du frågade också om det finns några marknader i London. Det finns MÅÅÅÅNGA marknader i London!! Några exempel är Greenwich Market där man hittar massor med kläder och prylar från Art Deco.
Den mest berömda marknaden är nog ändå den på Portobello Road. Där hittar du allt från grönsaker till antikviteter.
Kensington Market är en lite annorlunda marknad. Dels är den inomhus. och dels kan man hitta de allra mest besynnerliga kläderna där. Fjäderprydda hattar och genomskinliga jeans om man nu är intresserad av det..=) Givetvis finns det helt normala kläder till trevliga priser också.

Hoppas detta kunde hjälpa dig något i shoppingdjungeln i London. Annars är det nog bara att fråga någon snäll själ när du väl är där!
Trevlig tur till London!!!
Piluttadig

Re: Bästa shoppingen???

Inläggav jonte ons 20 aug 2008, 13:43

Harrods och oxford street är populära när det gäller shopping.
Harrods har dyra priser, men det är en fröjd att bara titta i alla affärer på Harrods.

På oxford street finns många butiker att handla i. Det är att rekommendera att ha bra skor på sig om man ska gå där en hel dag. Gap är en känd butik som jag gillar.

I Soho och Camden kan man också handla, men där e en lite annorlunda stil. Att åka dit kan jag rekommendera.

Lycka till:
jonte

Återgå till Sevärdheter i London